Благодійна організація «Фонд профілактики хімічних залежностей та СНІДу»

БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ
ФОНД ПРОФІЛАКТИКИ ХІМІЧНИХ ЗАЛЕЖНОСТЕЙ ТА СНІДУ
БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ
ФОНД ПРОФІЛАКТИКИ ХІМІЧНИХ ЗАЛЕЖНОСТЕЙ ТА СНІДУ
з питань туберкульозу
з питань ВІЛ/СНІД
з питань туберкульозу
з питань ВІЛ/СНІД
Потрібна допомога
Ми завжди раді вам допомогти
з питань туберкульозу
з питань ВІЛ/СНІД
0 +1 -1
Відвідувач сайту запитав 7 місяців тому

Доброго дня. Лікар сказала, що основне в лікуванні туберкульозу – прийом препаратів. Скажіть, а харчування має значення? Ще з дитинства пам’ятаю, як бабуся розповідала, що коли хворіли на сухоти, то треба було добре харчуватись. Після війни дідусь мав цю недугу, але ліків не було, вижив тільки тому, що добре їв. Була корова, то молоко і масло його врятували. Чи може це бути правдою і мати значення? Я цікавлюсь тому, що чоловік хворіє теж зараз. А апетиту немає. Я його змушую, прошу. А він геть не слухає, особливо, коли лікар сказала, що основне – це пити таблетки. Я вже сил не маю. У нас двоє дітей, батько нам дуже потрібен. Допоможіть розібратись, прошу.

1 відповідь
0 +1 -1
Лікар-фтизіатр Ганна Федорівна відповів 7 місяців тому

Доброго дня! Дійсно, найважливіше в лікуванні ТБ- безперервний прийом протитуберкульозних препаратів. Але і харчування має важливе значення. Неповноцінне харчування послаблює імунну систему, що є значним фактором ризику розвитку ТБ, а також однією з основних детермінант тяжкості перебігу та результатів захворювання. Крім того, неповноцінне харчування підвищує ризик токсичності лікарських засобів, поганої прихильності до лікування, рецидиву та смерті, навіть серед тих, хто отримує лікування. У свою чергу, захворювання на ТБ може стати причиною неповноцінного харчування. Захворювання на активний ТБ часто призводить до значної втрати ваги через втрату апетиту, нудоту та біль у животі; також, унаслідок блювання та діареї, відбувається втрата поживних речовин та виникає дефіцит мікроелементів; саме захворювання та фармакотерапія призводять до порушень метаболізму (наприклад, вітаміну B6 при прийомі ізоніазиду). Тому, хай ваш чоловік продовжує приймати препарати, а ви намагайтесь готувати для нього збалансоване, поживне та корисне харчування. Будьте здорові!