Благодійна організація «Фонд профілактики хімічних залежностей та СНІДу»

БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ
ФОНД ПРОФІЛАКТИКИ ХІМІЧНИХ ЗАЛЕЖНОСТЕЙ ТА СНІДУ
БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ
ФОНД ПРОФІЛАКТИКИ ХІМІЧНИХ ЗАЛЕЖНОСТЕЙ ТА СНІДУ
з питань туберкульозу
з питань ВІЛ/СНІД
з питань туберкульозу
з питань ВІЛ/СНІД
Потрібна допомога
Ми завжди раді вам допомогти
з питань туберкульозу
з питань ВІЛ/СНІД
0 +1 -1
Лікар-фтизіатр Ганна Федорівна Админ. запитав 9 місяців тому

Доброго дня! Чоловік був на війні 9 місяців, зараз комісували через туберкульоз легень.Лікується за другим рядом. Останнім часом каже, що з”явились суїцидальні думки. Скажіть, будь-ласка, це через війну чи туберкульоз? На контакт взагалі не йде. Схоже на депресію. Дуже хвилююсь, молодий, маємо двох діток. Допоможіть, будь- ласка.

1 відповідь
0 +1 -1
Лікар-фтизіатр Ганна Федорівна відповів 9 місяців тому

Доброго дня. У пацієнтів з МЛС/Риф-ТБ відзначають високу поширеність тривожних та депресивних розладів, які часто пов’язані з тривалим лікуванням та наявністю факторів стресу через захворювання. В першу чергу потрібно повідомити про це лікуючого лікаря для визначення інших можливих причин депресії: через соціально-економічні фактори та наявність хронічних захворювань, оцінювання та моніторинг ризику суїциду. Рекомендується консультація психолога та/або лікаря психіатра-нарколога. В таких випадках показана госпіталізація пацієнта для забезпечення цілодобового спостереження у стаціонарних умовах і призначення антидепресантів. Виникнення таких побічних реакцій через застосування деяких протитуберкульозних препаратів (наприклад, Cs,Lfx, Mfx, Eto (Pto), H) у таких пацієнтів може бути досить поширеним явищем, проте переваги від лікування ТБ можуть перевершити потенційний ризик розвитку ускладнення. Для ведення пацієнта із психічним розладом може знадобитися індивідуальна або групова психотерапія.